کشف ۳ میلیون لیتر سوخت قاچاق در بندر کلاهی میناب (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی مطلوب است دیدار معلمان نمونه با مقام معظم رهبری سارق بی‌رحم در مشهد طعمه‌اش را با نوشیدنی مسموم به قتل رساند + عکس جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ جهاد اسلامی: اسرائیل به این نتیجه رسیده که جنگ راهکار آزادی اسرا نیست ادعای رسانه صهیونیستی: هواپیمای رئیس موساد در ریاض به زمین نشست موشک‌های تاروس به اوکراین نخواهد رفت ادعای رسانه صهیونیستی: اکثر مسئولان اسرائیلی موافق توافق مبادله اسرا هستند ترکیه ناو هواپیمابر می‌سازد شلیک ۳۰ موشک به پایگاه میرون اسرائیل توسط حزب الله لبنان + فیلم (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتانیاهو از صدور حکم بازداشتش وحشت زده است خودروی یک وزیر صهیونیست واژگون شد + فیلم زلنسکی: حداقل به هفت سامانه دفاع هوایی نیاز داریم حزب الله قادر است الجلیل را محو کند عربستان، اولین مقصد «بلینکن» رسانه عبری: عملیات رفح یک اشتباه است شیخ نعیم قاسم: جنگ باعث بازگشت شهرک نشینان نخواهد شد مخبر: ایران به دنبال روابط برد برد با کشورهاست مخبر: توسعه روابط با کشورهای آفریقایی راهبرد اساسی ایران است تحولات «غزه»، محور سفر وزیر خارجه ترکیه به ریاض
سرخط خبرها

هفت جاسوس موساد در ترکیه بازداشت شدند

  • کد خبر: ۱۷۲۷۴۸
  • ۱۴ تير ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۴
هفت جاسوس موساد در ترکیه بازداشت شدند
روزنامه «دیلی صباح» ترکیه اعلام کرد که شاخه ضدجاسوسی سازمان اطلاعات و امنیت ملی ترکیه، هفت نفر از اعضای حلقه جاسوسان اسرائیلی را بازداشت کرده است.

به گزارش شهرآرانیوز، این هفت‌نفر بخشی از تیمی ۵۶ نفره هستند که تل‌آویو آنها را از راه دور هدایت می‌کرده است. این افراد از کانال‌های مختلف و با استفاده از تلفن‌های همراه از پیش پرداخت شده، با هم ارتباط برقرار می‌کردند. 

این روزنامه همچنین مدعی است که هر هفت نفر بازداشت شده به همکاری با سرویس اطلاعاتی اسرائیل اعتراف کرده‌اند، با این حال هویت هیچ‌کدام از آن‌ها تا کنون فاش نشده است.

گفته می‌شود باقی مظنونین این پرونده نیز شهروندان عرب اسرائیلی، ترکیه‌ای و سوری هستند و هنوز سرنوشتشان در هاله‌ای از ابهام است.

بنابر این گزارش، عوامل این حلقه با استفاده از تکنینک‌های پیچیده جاسوسی از جمله ارسال لینک‌های حاوی ویروس که پس از کلیک روی آن‌ها تلفن همراه آلوده می‌شود، به جمع‌آوری اطلاعات می‌پرداختند.  

برخی از این لینک‌ها حاوی اخبار جعلی بود که این شبکه جاسوسی عموما به زبان عربی آن‌ها را تدارک دیده بود.

این روزنامه ترکیه‌ای همچنین اعلام کرد که اعضای عرب‌زبان حلقه مزبور، برای گردآوری و جمع‌بندی اطلاعات به دست آمده و انتخاب اهداف آینده، به لبنان و سوریه اعزام می‌شدند. یکی از این اهداف ساختمانی در بیروت بود که مقامات ارشد گروه حزب‌الله در آن سکونت داشتند.

بر اساس این گزارش، ده‌ها نفر از عوامل این گروه نیز با هدف فراگیری فنون جاسوسی همچون گریز از عملیات ضدجاسوسی و نصب وسایل جاسوسی روی وسایل نقلیه، به یکی از ساختمان‌های موساد در تایلند سفر کرده‌اند.  

این افراد پیش‌تر در ترکیه مستقر بودند، اما بر اساس این گزارش برای انجام عملیات ویژه‌ای نیاز به فراگیری فنون بیشتری داشتند.  

در سال‌های گذشته ترکیه بار‌ها مدعی شده که حلقه‌های جاسوسی موساد را کشف کرده است. در ماه مه گذشته نیز آنکارا از بازداشت یازده نفر به ظن جاسوسی از اهداف ایرانی برای اسرائیل خبر داد.   

منبع: یورونیوز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->